“صمغ آباد” یک روز بی زباله

1 665

“صمغ آباد” یک روز بی زباله:

هرچند هنوز هستند کسانی که دانسته و نادانسته زباله‌هایشان را به دل طبیعت می‌سپارند و امید دارند که طبیعت خودش به تجزیه‌ی پسماندها بپردازد، گروه‌های طبیعت دوستی نیز هستند که مسئولیت بی‌مسئولیتی دیگران را می‌پذیرند و کار ناتمام آنها را تمام می‌کنند.

روز جمعه مورخ ۹۵٫۰۸٫۰۷ با جمعی از دوستان گروه” رفتگران طبیعت استان تهران” به سمت روستای صمغ آباد حرکت کردیم و به پاکسازی منطقه پرداختیم.

زباله های رها شده در طبیعت پاکسازی طبیعت روستای صمغ‌آباد گروه رفتگران طبیعت در حال پاکسازی

از دور دست می‌شد درختان ارس از بازمانده‌های جنگل‌های هیرکانی را دید و در طول مسیر نیز از زیبایی درختچه‌های گیچ و چنارهای خزان‌زده و درختان پر برگ و بار گردو لذت برد، اما با اینکه تنها چند ماهی از آخرین پاک‌سازی گروهی این منطقه می‌گذشت هر گوشه‌ای زباله‌ای خودنمایی کرده و منظره را نازیبا می‌کرد.


عکس دسته جمعی بعد از جمع آوری زباله ها
 

پس از پاکسازی منطقه از زباله وخواندن شعار پاکسازی گروه و گرفتن عکس دسته جمعی، اهالی مهربان روستا ما را به خوردن نان و پنیر و کاسه‌ای آش داغ میهمان کردند.

 


آش داغ و نان وپنیر محلی

اگر شما هم قصد رفتن به روستای صمغ آباد (از تهران) را دارید باید از اتوبان کرج-قزوین بروید و بعد از پشت سر گذاشتن کارخانه‌ی سیمان آبیک، اولین خروجی را به سمت راست بپیچید و وارد جاده‌ی طالقان شوید و در همین مسیر تابلوی روستای صمغ آباد را دنبال کنید.

1 نظر
  1. سمیرا می گوید

    امیدوارم روزی فرهنگ سازی بشه و دنیایمان را با زیبایی هایش حفظ کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.