سفری پر رمز و راز به کویر مصر، روستای گرمه و دریاچه نمک خور

1,971

گاهی آدم دلش هم آرامش می خواهد هم هیجان، هم سرما و هم گرما، هم جمع و شب نشینی دور آتش هم تنهایی و سکوت. تو هم اگر دلت جمع اضداد شد کوله ات را بردار و رهسپار کویر شو. روستای زیبای گرمه، دریاچه ی نمــک خور و کــویــر پر رمز و راز مـــصـر هر سه از شگفتی های استان اصفهان هستند که هر کدام به گونه ای دلبری می کنند.

هوای بچگی در کویر مصرهیجان بر تل ماسه های کویر مصر

وقتی پای در نخلستان های روستای گرمه بگذاری جایی میان خیال و واقعیت گم خواهی شد، از کنار قلعه ی ساسانیان می گذری و هزار سال در دل تاریخ عقب می روی….خودشیفتگی نخل های روستا که قامتشان را در آیینه ی تالاب گرمه نگاه می کنند چشم هایت را می رباید، صدای باد در میان نخلها هوش از سرت می برد و بعد در سکوت روستا قدم می زنی و آرام آرام می رسی به چشمه ی دکتر فیش و خستگی پاهایت را می سپاری به بوسه های ماهی های مهربان چشمه.

 

تالاب گرمه قلعه ساسانیان در گرمه

اینجا همه چیز مهیاست تا خستگی ات را از شهر و قیل و قال هایش فراموش کنی…شب که می شود با همسفرهایت زیر آسمان پر ستاره ی کویر همگی آتشی بر پا کنید و تا نزدیکی های صبح دور هم شعر بخوانید و جانتان را با آتش و چای ذغالی گرم کنید.گاه گاهی هم دور شو از جمع  و در تنهایی محض غرق تماشای ستاره هایی شو که برای چیدنشان فقط باید دستت را به سوی آسمان دراز کنی….حالا چشمهایت را ببند و یک شب پر ستاره را تا همیشه در پس ذهن به یادگار نگه دار.

لذت نوشیدن چای ذغالی در گرمه

راستی، چند کیلومتری که دور شوی از گرمه و به جاده ی خور-طبس برسی بزرگتربن دریاچه ی فصلی ایران” دریاچه نمک خور” را خواهی دید. تمام زمین پوشیده است از پنج ضلعی های زیبای نمک (پلی گون) و قطر لایه های نمک گاهی آنقدر زیاد است که از دور خیال می کنی طناب های قطور و سفید را با شگفتی هنرمندانه ای در کل دریاچه گسترانده اند. دیدن غروب خورشید از اینجا بسیار دیدنی است و سرخی زیبای آسمان در آب دریاچه ی نمک انعکاسی چشم نواز ایجاد می کند.

دریاچه ی فصلی نمک در خور غروب دریاچه نمک خور

صبح که شد دوباره سلامی کن به همسفرانت و با آرامشی که شب گذشته تجربه کرده ای راهی کویر زیبای مصر شو. کویر شگفت انگیز مصر در ۴۵ کیلومتری شرق شهر جندق از توابع بخش خور در استان اصفهان قرار دارد و تا چند قدمی این کویر رویایی پر از خانه های محلی و اقامتگاه های زیبا و حتی کافی شاپی کوچک و دنج و زیباست.

کافه ای دنج در نزدیکی کویر مصر

اینجا دیگر وقتش است که کفش ها یت را بکنی و پا برهنه رهسپار وسعت بی کران کویر شوی، جایی که پاهایت در نرمی شن ها فرو می رود و آهسته آسته زیر پایت خالی می شود و خنکای شن ها را احساس می کنی.

کویر مصر در ایران زیبایی کویر مصر

اینجا می توان بی ترس از سقوط از بلندترین تل ماسه ها با شتاب سرازیر شد، اینجا می توان هیجان آفرود سواری را و صعود و فرود از تپه های ماسه ای را تجربه کرد، اینجا می توان سوار بر شتر شد و یک احساس متفاوت را لمس کرد، اینجا حتی می توان بی خیال و دور از هیاهو، زیر سایه ی گیسوان پریشان تاغی سر سخت دراز کشید و غرق در آرامش شد. کویر مصر بهشتی است که روح تو را راضی خواهد کرد.

شتر سواری در حوالی کویر مصر هیجان آفرودسواری-کویر مصر

با همه ی این تفاسیر حتما به خاطر داشته باشید که برای رفتن به کویر هیچ گاه تنهایی اقدام نکنید، چرا که پر است از ناشناخته ها، پس حتما برای سفر به کویر با گروه های خبره ی کویر نوردی یا تورهای شناخته شده ی آن همراه شوید.

 تصاویر بیشتر  در “گالری چشم اندازهای زیبای کویر مصر و گرمه”

نظرات بسته شده است.